And nothing else matters

Dagen har vaarit fin. Tog en lång sovmorgon. Åt en underbar frukost oc tog en lång promenad ut mot Putney och längs themsen. Det var fint det. I morgon börjar en ny jobbvecka. Det blir nog rätt bra i alla fall. Hoppas det! Nästa vecka på onsdag börjar de skolan så då blir det mer vardag för båda mig och resten av familjen.

Ikväll ska jag skypa med mamma samt nog titta på en film. Hm undrar vilken. Är sugen på något sorgligt, vackert. Filmen ska helst utspela sig efter 70-talet :) haha



Vår ryska roulette med bertie Botts bönor.

Detta behöver du!

Ett paket Bertie Botts Bönor i alla smaker

Varsin godis ni tycker om mycket som räcker länge   (Klubba är att rekomendera)

En papperskorg

Regler

1.Varje spelare tar en av bönorna utan att kolla.

2. Det är tillåtet att kolla upp smaken på baksidan innan man äter

3. Båda spelarna äter bönorna samtidigt

4. Det är helt okej att spotta ut den vädligt snabbt. Bara man smakar.

5. Det är tilllåtet för varje spelare att ha ett frikort. Dvs en smak man slipper smaka på.
(Det föll sig naturligt för båda att välja bort kräksmak)

6. Ingen vinner

Sådana är reglerna sen kan man ha ganska roligt i ungefär en kvart. Beredd dig på kvälvningar av smakerna "ruttet ägg" och "öronvax"

Gillar man korv är smaken korv att rekomendera. Mycket övertygande


Kommentarer
Postat av: Lillsyrran

Det låter som en kul lek:P. Jag hoppas att du har det super. Du måste visa mig bönorna när jag kommer!!Kramis /Cornelia

2011-08-29 @ 17:20:41
Postat av: karin

hahahhh ingen vinner. den var kul. du skulle ha smakat mask-smaken. den var kvar i munnen ett tag. USCH

2011-08-29 @ 20:30:54
URL: http://karinronnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0