Bergochdalbana

Hej där!

Sitter och kollar på halv åtta hos mig brittian style. Come dine with me. Det är roligt. Men de har inte riktigt samma klass som i sverige. De som lagar maten alltså. Igår var de i någons halalbutik. Uncles ni vet vad jag menar.

Idag har vi varit i parken. Det var rätt kul men Tias tog Tomas cykel och cyklade iväg på den och blev lite sur på mig för att jag inte lät honom använda den. Sen ramlade han på asfalten och slog sig. Men det gick över ganska snabbt :p sen var vi i parken och läste och så. Sen gick vi hem och åt lunch. De fick vita bönor i tomatsås med toast och gurka. Yum! Jag åt rester från en annan dag. Lite godare faktiskt. Sen tittade vi på film och tv och pärlade. Tills det spårade ur och de välte sönder varandras pärlplattor. Och slogs lite mer. Sen blev det riktigt Kaoz när vi skule göra mat. Haha. Men jag klarade det ganska fint tror jag! Det blev pastagaratäng och Tomas och Samuel åt upp allt men Tias gillade inte cream and pasta. Haha. De är verkligen roliga.

Idag sa Tomas dessutom om jag inte hörde fel. "Rules are made to be broken" haha jag låtsades att inte höra. Ärligt talat är de väldigt söta men har ifrågasatt mig lite också. De har också frågat hur länge jag ska stanna. Undrar varför? Hoppas det inte är för att de vill bli av med mig. Hoppas inte! Hehe inte kul att bli dissad. Samuel och Tias gillar mig nog i alla fall för de satt och gosade med mig i soffan och så. Tomas är lite blygare och mer reserverad men vi har spelat schack tillsammans några gånger.

Jag förlorar varje gång men han har lixom lite egna regler. Till exempel kan en drottning fytta fyra steg diagonalt, tre åt höger och två rakt fram, ta en häst och sedan infinna sig på den plats där hon står när man startar. Ja. Ja förlorar på min vilja att spela riktigt schack. Men är han nöjd så är ju det bra!

I morgon är det lördag och då ska jag in till the real shit. Klockan tre ish ska jag träffa Karin vid piccadelly circus och vi ska gå på stan och äta middag någon stans. Åh längtar!

Här kommer bilder på ungarna bakifrån eftersom jag inte frågat om jag får lägga upp dem. Och i fall någon undrar om tvillingarna är lika så är svaret nej. Man ser skillnad på dem på en kilometers håll :D Vilket kanske är tur för mig för jag behöver inte gör bort mig :)














Kommentarer
Postat av: Annalena

Hej vännen. Oj, vad jag känner igen mig. Ungar kan verkligen ifrågasätta, testa, bryta regler, det har alla mina aupairbarn gjort. Håll ut och håll på reglerna, de kommer inse att det är en vinst för då blir det tid över att göra roligare saker än gräla. Ha en bra dag med Karin i city. Älskar dig. ooxx.

2011-08-20 @ 10:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0