Piccadilly circus ligger inte i Stockholm

Jag har precis kommit hem från en fin eftermiddag/kväll i centrala London. När jag gick upp i morse lyste solen så fint och jag var glad. Jag tog en fin promenad i solskenet och dushade och gjorde mig i ordning för att åka till stan. Jag han inte äta lunch så min imorviserade lunch bestod av en clementine och ett äpple.Jag var hungrig redan nä äpplet var slut. Hursomhelst. När jag kommit ca 100 meter från hemma öppnade sig himlen.I mitt huvud tänkte jag att det är en skur. (Egentligen vet jag att det aldrig kommer en regnskur i London) JAg gick i alla fall till Parsons Green och köper ett oystercard vilket är typ ett buss- och tunnelbanerabattkort som gör att man inte blir ruinerad av att åka buss. Det gick till slut och sen gick jag mot busshållplatsen. Det vräkte fortfarande ner.  Jag hade tur för bussen kom på dirketen och jag hoppade på. Vi åkte igenom Chelsea och det var intressant. Tror inte jag såg tesco ens :D

När det sedan var dags att hoppa av vid piccadilly circus regnade det ännu mer. Jag hoppade av och försökte hitta någon vettig stans att vänta på Karin. Typ var som helst med tak. Jag hamnade först på ett fullt starbucks och sen under något tak utomhus där massa andra också stod och väntade. Mest turister tror jag. Karin ringde och sa att hon var å oxford street. Jag bad henne komma men hon hittade inte. Dessutom var det ju rätt långt mellan oxfordstreet och piccadilly. Särskillt i spöregn. Jag började gå bland alla människor och hittade efter några om och men Zara och där stod Karin med ett paraply i högsta hugg. Kuljul karin. Den jäkeln :D jag var dygnsur och karin var torr. Vi gick runt lite och kollade några affärer men eftersom båda var hungriga gick vi till starbucks och fikade. När vi tittade ut genom fönstret nästa gång sken solen. YAY.





Det var sol hela resten av dagen och vi gick runt lite mer. Köpte Jelly beans, strumpor och ett halsband. Sen hamnade vi på Slug en lettuce vid regent street. En favoritrestuarang. Vi hade det  mycket trevligt och sedan tog jag bussen igen mot fulham. Nu visas die hard på tv men jag ska äta ett äpple och kolla på något annat. Typ love story, nowhere boy , eller burn after reading. Vi får se vad jag hittar på.













Allt som allt får dagen 4 av fem ägg. Regnet som blötte ner mig drar ner. Men sällskapet var fint.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Annalena

Hej vännen. Du ska ju inte förkyla dig;) Annars: pappa sover, jag ska sy, Cornelia lagade mat åt henne och Jonathan igår(gott sa de båda). Tvättade dina tights och började tänka för mycket så jag grinade för jag saknar dig så. Tur att du har bloggen för den gör mig glad. Kramis.

P.s. Hoppas du valde Burn after reading. Pappas flicka d.s

2011-08-21 @ 07:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0