Maybe You were right

Igår glömde jag visst bort att blogga fast jag lovat. Hade lite annat för mig. Hade bestämt att kvällen skulle vara tillängnad mig själv och skulle innehålla bara saker jag ville. Och det var inte att blogg. Men idag ska jag ju göra det.  Ska också lägga upp lite bilder som jag tog innan mobilen tog på väg till parken. Orutinerat att gå till parken utan mobil/klocka. Iofs får man ibland tvinga kvar dem en extra kvart så man behöver inte vara rädd att komma hem försent.

Anyway. Både idag och igår var mycket bättre än i måndags. Tisdagen var okej. Onsdag bra. Det går frammåt. I tisdags var de väldigt trotsiga också men dagen gick ändå snabbt och jag fick lag köttfärssås vilket jag tycker om att göra. Pappan sa dessutom att trotsen var bra på ett sätt för det tydde på att de var säkra med mig.

Men jaja till dagen nu.

Jag gick up vid halv åtta och gick på toa ch klädde på mig. Sen gick jag ner och började dagen. Satt lite i soffan en stund och sen var det dags att fixa frukost till barnen. Tomas är alltid lätt att fixa till för när han bestämmer sig för vad han vill ha så gör man det och han är nöjd. Vanligen är Tias och Samuel också nöjda med sin frukost. Bara det att idag skulle Samuel ha bran flakes med frukt och nötter fast utan nötter och frukt. Så jag skulle alltså stå och plocka bort dem. Hehe. Sen kom de på halvägs genom de uppluckrade flingorna att de ville ha gröt istället. Egentligen kunde jag ha sagt nej men jag vet att dagen blir roligare med gröt i magen så jag fixade det :D

Det regnade på förmiddagen så vi ägnade oss åt schack i vanlig ordning, sen lekte barnen för sig själva en stund och jag lekte med min mobil lite grann. Efter lunchen gick vi ut till parken, köpte glass på vägen och sen lekte v en stund och jag läste en bok för tomas.

Sedan gick vi hem och jag gav dem lite frukt och de fick kolla på tv. Sedan var det plötsligt dags för middag och sen hjälpte jag luke dem att prova skoluniformen och hjälpa dem i säng. Och ja sen slutade jag.

Nu sitter ag här vi datorn och planerar att göra det ett tag. Är ledig i morgon. Ska också skriva en liten lista som kommer publiceras på bloggen snart. Hoppas ni gillar den!


Puss!



Tomas, Samuel, Tias springer för livet mot glassen ;) Vi är stammisar på den kiosken



här är den på bild. Längre bort finns en halalbutik och en ungersk eller polsk butik. kommer inte ihåg :D



Osminkad men hey jag har i alla fall fixat håret ;)



Jag har nått som inte alla har. Jag har marabou! Hahaha :p Mmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0