Make a list

Dagen har varit ganska bra. Barnen har varit rätt snälla och vädret har varit okej också. Det var bara Samuel som fick ett utbrott för han inte fick spela wii. Men Luke var också hemma så det gick bra. Men oj killen blev ARG.

Några saker jag lärt mig om huset och familjen.

Jag kan höra skillnad på barnens gråt. Vem som gråter och om de vill ha uppmärksamhet eller om de behöver det.

Jag vet att Samuel tycker att ärtor och banan är "disgusting"

Jag vet vems skor, jacka, hjälm, tandborste och handuk som är vems. (Samma modell olika färg på allt. Tias har alltså inte alltid blått osv)

Jag vet att Tomas vill ha sina kanter bortskurna på mackan

Jag diskar den lilla skärbrädan typ fem gånger per dag

Fruktkniven transporteras bara mellan min hand och disken. Den har aldrig riktigt varit på sin plats i knivstället

Jag vet att deras favorit på tv börjar tio i fem och slutar fem.

Tomas favoritpjäs i schack är kungen

Tomas har så kallade ants in his pants - alltid

Majs är tomas favoritgrönsak tillsammans med gröna ärtor

Ingen av barnen gillar svamp

Tomas tror att man är vegetarian måste man äta svamp

Tomas gosedjur heter "mooe" och har aldrig tvättats

Tomas favoritbok är "Här kommer tåget"

Deras favoritord är "why"

Min favoritmening är "jag vet inte"

Man vet att Tias varit på toa om det inte är spolat

De bråkar alltid om DS:t fast jag säger varannan bana så glömmer de det tills nästa dag

Samuels andra favorit ord är "wicked"

Man måste räkna med att spela schack minst två gånger på dag

Man kan lura dem till parken bara de får glass

Tias äter sin glass jättesnabbt och snyltar sen av sina bröder

Tias snor Tomas cykel så fort han får chansen

Tomas blir väldigt upprörd när Tias tar hans cykel

Deras vanligaste ord på svenska är "jajamensan" eller "nejnejmensan"

Samuel vill väldigt gärna ha en kamera och en mobil

Tias och Samuel må vara tvillingar och lika stora men Tias är hundra gånger starkare, hundra gånger tyngre och lite, lite vildare

Luke är äldsta barnet

Emma är yngsta barnet

Emma dricker te

Luke dricker kaffe

Ville att listan skulle vara längre men kommer inte på mer :p

Hejsvejs

Ville att det skulle bli en längre lista men det här är det jag kommer på

Kommentarer
Postat av: karin

ÄLSKAR ORDET WICKED!!!!

2011-08-30 @ 23:56:51
URL: http://karinronnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0