Och för din skull så reser vi igen

BAdad och varm ligger jag i min säng igen precis som vanigt på en måndagskväll. Har klarat av en femtedel av min vecka av jobbjobbjobb. Den var faktiskt riktigt mysig och jag nöjt av att ta dem i händerna och promenera över bron till Putney till leklandet eddiecatz. Ni från Öret tänk lekochbus och sen tänker ni tjugo gånger så litet. Så ser eddiecatz ut :p Vi träffade Denise och hennes Oskar för en liten play date. Jag och Denise satt vid ett bord och barnen lekte mest för sig själva. Tillslut fann de varandra och jag och Denise fjäskade lite för dem och gick till donken. Asså herregud. Första gången jag beställer tre happy meal. En med hamburgare, en med cheeseburgare och den sista med nuggets. Vuxen poäng? Ja tack! Denise var lite orutinerade och köpte sprite till Oskar som blev avundsjuk på mina barns mjölk. Något hon fick höra från Samuel.
.
"Why did you buy him Sprite when you know its not good for kids"
.
Show her no mercy Samuel!
.
Tias däremot önskade nog för någon sekund att det var Denise som var hans au pair ;) han erbjöd sig att byta men jag sa nej. Då nallade han av min fanta när jag "inte såg".
.
Tomorrow we will spend some time in the lovely Fulham (uttalas av infödda som foulam) Jag brukar köra på full-hämm.
.
Helgen då?
.
I lördags väcktes jag av att Denise ihärdigt sökte kontakt. Nästan desperat?! Sms, wordfeud, facebook. Men ja hon fick iväg mig till green park och där köpte vi kaffe och varm choklad och vandrade till Buckingham palace där det var vaktbyte och hela köret. Vi satt och tjolade i över en timma. Sen satte vi oss på bussen till Putney där vi hamnade hos Tessie. Mysigt med mat som jag och Denise lagade ihop. Sen var det uttgång men jag bangade i sista sekund p.g.a. känslan av att somna.
.
Söndagen spenderades med Emil i Hampstead Heath. Vi hade lite att ta igen för det var länge sen vi sågs. Vi började med att i vanlig ordning gå fel. Gå en lång omväg och halka omkring i snön. Hampstead heath var lite som Sverige. Stort och vitt (som i vidd) Sen kurrade våra magar och vi åkte till South Kensington av alla ställen. Det är ju bara andra sidan stan men det är väl okej? Japp pub blev det. Sen åkte vi hem och jag åt godis och så.
.
Emil, raka dig!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0